First Post and Outfit of the Day!

/ Primeiro Post e look do dia!

(extra: Halloween)


Hi guys!

I've been thinking of creating a blog for a long time and now, after creating my fashion Instagram @julieverafter, I decided to start blogging about fashion, beauty and related topics. Will try and post as frequent as possible! If you have any fashion topic suggestions please let me know in the comments. :)

Today I'm bringing my outfit of the day. Although it's fall/autumn here, it's been super warm in the last days, around 27ºC (which is around 81ºF!). So I put a t-shirt, shorts and black denim jacket together for a casual but stylish look.


Olá pessoal!

Tenho andado a pensar em criar um blog já há algum tempo e agora, depois de criar o meu Instagram de moda @julieverafter, decidi começar um blog sobre moda, beleza e outros tópicos relacionados. Vou tentar postar o mais frequentemente possível! Por favor diz-me nos comentários caso tenhas alguma sugestão de tópicos relacionados com moda. :)

Hoje trago o meu look do dia. Apesar de aqui ser outono, tem estado super calor nos últimos dias, à volta de 27ºC. Então juntei uma t-shirt/camiseta, calções/shorts e um casaco denim preto para um look casual mas estiloso.







T-shirt: H&M  |  Shorts: Beshka  |  Jacket: Stradivarius  |  Bag: Guess  |  Shoes: Nike  |  Watch: Apple Watch sport

T-shirt/Camiseta: H&M  |  Calcões/Shorts: Beshka  |  Casaco: Stradivarius  |  Mala/Bolsa: Guess  |  Ténis/Tênis: Nike  |  Relógio: Apple watch sport  

So first things first :) Although it was a hot day, I needed to wear this jacket! I fell in love with it when I saw it in Stradivarius, it's so cool! It reminds me of the oversized denim jackets from the 80s. 

The t-shirt is so cute and comfortable, and it gives it a more casual look. As I love denim w/ denim I mixed the blue denim shorts with the black denim jacket to create a diverse kind of denim look.

I would wear these trainers every day! They're so comfortable and fit almost any look and any color. The white trainers are definitely a must in any wardrobe/closet.


Então, começando pelo início :) Apesar de estar calor, eu precisava usar este casaco! Fiquei apaixonada quando o vi na Stradivarius! Faz-me lembrar os casacos denim oversized dos anos 80.

A t-shirt/blusa é tão fofa e confortável, e dá um ar mais casual ao visual. Como eu amo denim com denim, juntei os calções/shorts de denim azul com o casaco de denim preto para criar um visual variado.

Se pudesse eu usaria estes ténis/tênis todos os dias! São tão confortáveis e combinam com quase qualquer tipo de look e cor. Os ténis/tênis brancos são definitivamente um "must" em qualquer armário/closet.







And last but not least,  my Guess handbag that I simply love! This bag was a gift from my mum, which she brought back from her travels. Thank you so much mum! :D

E último mas não menos importante, a mala/bolsa da Guess que eu simplesmente adoro! Esta mala foi um presente da minha mãe, que trouxe quando voltou de viagem. Muito obrigada mãe! :D



(The Guess keychain is on the opposite side in the photo :( )

(O chaveiro da Guess ficou do lado contrário na foto :( )

A little extra: My Halloween outfit! I decided to make a dark and vampire'ish visual to match the occasion. I used a black dress, pattern tights, boots and a blond wig to complement the outfit. 

Um pequeno extra: O meu look de Halloween! Decidi fazer um visual escuro e "vampiresco" para combinar com a ocasião. Usei um vestido preto, meia-calça preta com padrão, botas e uma peruca loira para complementar o visual.



Dress: H&M  |  Tights: Calzedonia  |  Wig: Funidelia


Vestido: H&M  |  Meia-calça: Calzedonia  |  Peruca: Funidelia


Hope you liked it. See you in the next post!

Espero que tenham gostado. Até ao próximo post!


0 comments:

Post a Comment