Back to the Skirt

14:46:00 Juli Lima 0 Comments


Hi everyone! Hope you are all doing great and hope you had a good Valentine's day this week :) I've been a bit busy with work lately so the post of this week is a little late :( But here we are. :)

I've been so into watches lately. I think it's such an elegant and useful accessory. I really like to play around with different watches and outfits. That's why, in today's outfit, I'm featuring a watch I got from Rosegal. I couldn't help but to wear a skirt in this outfit, my go to piece! :)

Olá a todos! Espero que estejam todos bem e que tenham tido um bom dia de São Valentim esta semana :) Tenho estado um pouco ocupada com o trabalho ultimamente por isso o post desta semana vem um pouco atrasado :( Mas aqui estamos. :)

Tenho andado a gostar muito de relógios. Penso que é um acessório muito elegante e útil. Gosto imenso de combinar diferentes looks com diferentes relógios. É por isso que, para o look de hoje, vou trazer um relógio que recebi da Rosegal. Não consegui não usar uma saia para este look, a minha peça de roupa preferida! :)




Watch: Rosegal | Sweater: Lefties | Skirt: New Look | Beanie: Handmade/Local

The set skirt + sweater/top never fails! haha :) It's one of my favourite looks. I've been loving pieces with red/burgundy/pink tones and this outfit is not an exception. I used the red striped top with a black velvet skirt. I really like the detail of the 2 zips in both sides of the skirt. 

Regarding the watch, I think it's really pretty. It matches anything, being versatile, stylish and classic. As my wrist is really tiny, I had to do an extra strap hole to adjust it, which was pretty straightforward. I didn't have any black watch and it is for sure an 'essential' for someone that appreciates watches. 

O conjunto saia + sweater/top nunca falha! haha :) É um dos meus conjuntos preferidos. Tenho adorado cores nos tons avermelhados/bordô/cor-de-rosa e este look não é excepção. Combinei o top vermelho de riscas com uma saia preta de veludo. O detalhe que gosto mais nesta saia são os dois fechos, de um lado e outro, o que dá um ar diferente.

Em relação ao relógio, acho-o muito bonito. Combina com tudo, sendo versátil, estiloso e clássico. Como o meu pulso é muito pequeno, tive fazer um furo a mais para ajustá-lo, o que foi bastante fácil. Não tinha nenhum relógio preto e é com certeza um 'essencial' para quem gosta de relógios.  



Watch: Rosegal | Sweater: Lefties | Skirt: New Look | Tights: Calzedonia | Handbag: Tedbaker | Shoes: Juju Footwear | Coat: La Redoute

The bag I used in this outfit is one of my favourites (I feel like I'm always saying that haha but it is!) and it was a gift my boyfriend gave me when we travelled to Amsterdam. (Thank you love! :) ) I love its color and the bow detail is just adorable! 

To complete the look, I used fashion tights with a pattern that 'plays' around with the striped top, black shoes and the burgundy coat I've been literally living in lately. I also used a beanie I got in a hand made stuff kiosk in a supermarket. It's really warm and I love its color.

That's it for today, guys! I will be travelling for a few weeks for work but I will try my best to catch up with the next week's blog post. Hope you all have a great weekend ahead! :) 

A mala que usei neste outfit é uma das minhas preferidas (eu sinto que estou sempre a dizer isto haha mas é verdade!) e foi me oferecida pelo meu namorado durante a viagem que fizemos a Amsterdão. Eu adoro a cor e o detalhe do lado é adorável! 

Para completar o look, usei umas meias calças com um padrão que 'joga' com as riscas no top, sapatos pretos e o casaco bordô que eu literalmente tenho levado sempre comigo. Usei também um gorro que comprei num quiosque no Continente de coisinhas feitas à mão. É muito quentinho e adoro a cor.

É isto por hoje, pessoal! Terei que viajar durante algumas semanas a trabalho mas vou tentar dar o meu melhor para conseguir atualizar o blog na próxima semana. Espero que tenham todos um bom fim de semana (que está quase a chegar!) :)

You Might Also Like

0 comments: